Peak Movement

Peak Movement är en unik 3 veckors träningskurs i fyra progressiva och testade steg. Peak Movement är funktionell träning som påverkar hela kroppen, vilket ger ökad styrka, bättre flexibilitet och kondition. Resultatet blir en balanserad och hälsosam hållning och mer energi.

Peak Movements primära fokus är att hjälpa dig förstå hur man arbetar mest effektivt, nu och i framtiden. Du lär dig verktyg så att du får maximal nytta av den tid du investerar i din träning.

Peak Movement är designat för att bygga upp din muskelstyrka. Du använder gymutrustning för att öka träningseffekten, detta i kombination med din egen kroppsvikt. Du kommer att skapa en friskare och starkare dig.

“Vi arbetar ständigt mot de mål vi satte i början, och resultaten har blivit fantastiska. Jag har inte längre typ 2-diabetes, mitt blodsockernivå ligger nu på ungefär 3,5.  Jag har blivit mycket starkare och är mycket rörligare i hela kroppen”. Läs flera referenser här.

Peak Movement byggd av de mest effektiva elementen som jag vet av min erfarenhet som personlig tränare och jag garanterar dig bästa möjliga resultat.

“Jag har nu ett helt annat rörelsemönster i övningar, mycket bättre styrka och bättre stabilitet. Något som jag märkt sker per automatik efter Lars träning är när man ska tar upp, lyfter saker och bockar sig så gör man det på RÄTT sätt” Läs flera referenser här.

Detta får du med Peak Movement:

En 1-timmars föreläsning med de viktigaste och mest underskattade parametrar för hälsa och träning. Ge dig själv den gåva det är att ha en kropp som är stark, funktionell och full av energi. Detta mål nås genom att introducera sunda vanor till din vardag – dessa vanor är utvalda så att de ska ha maximal effekt med minsta möjliga ansträngning.

En 1-timmars föreläsning med fitness myter.
Vi går igenom de mest utbredda myterna i fitnessvärlden. Myter som gör att människor inte får ett optimalt resultat i förhållande till den mängd energi de lägger på sin träning. Dessa myter lever kvar bland människor som inte är utbildade i grundläggande anatomi, fysiologi, biomekanik eller neurologi. Detta händer eftersom det nästan alltid krävs en ökad förståelse inom något av dessa ämnen för att se om det är sanning eller vetenskapligt felaktigt. En stor skillnad är när alla myter är bortsorterade och den senaste kunskapen används, det ger ett mycket bättre resultat.

En professionell utvärdering, en så kallad screening av din kropp och din individuella historia. Screeningen tar en timme och ger en komplett bild av din kropps funktionsnivå, samt avslöjar dolda svagheter, vilket kommer att hjälpa dig att bygga upp kroppens naturliga rörelsebanor och maximera din potential.

Ett individuellt uppvärmnings- och rörlighetsprogram. Ett par minuter på löpbandet trodde alla experter var det som behövdes för att värma upp för sport och motion och det är fortfarande vad de flesta människor gör. Men det finns ett mer effektivt sätt att förbereda kroppen för fysisk aktivitet. 60 min instruktion.

Ett individuellt styrketräningsprogram som jag lägger upp, utifrån dina resultat från screening och dina mål. Detta för att säkerställa att du får ett individanpassad träningsprogram som är anpassat för just dig. Ett allmänt träningsprogram kan aldrig bli lika effektivt som ett individuellt anpassat program när det gäller att maximera potential och förebygga skador. 60 min instruktion.

En 1-timmars Q&A där du kan ställa frågor, detta är för att du inte ska ha några som helst tvivel om vad du ska och inte ska göra I framtiden.

“Lars är en mycket engagerad och kunnig tränare. Du får hjälp med hur du ska hantera din vardag, träning, kost och sovvanor och det funkar!” Läs flera referenser här.

Se hur man anmäler sig här. Se prislista här. Om du har ett särskilt önskemål, vänligen kontakta mig på mail: lars@larsavemarie.se.